lördag 20 november 2010

Hue - Vietnam

Vi var i Hoi An i två dagar men det var bara en liten by så där hände inte så mycket, men det var en väldigt mysig by att gå runt och shoppa i. Både jag och Maria fick uppsytt vars en klänning och fick gjort vars ett par sandaler, som vi blev hel nöjda med! I torsdags cyklade vi till stranden vilket tog en halv timme! När vi kom fram var det dåligt väder och stranden var inte så fin så vi cyklade tillbaka igen och åt lunch på en liten mysig restaurang och jag provade någon kyckling och eftersom jag inte fick några bestick från början så gick jag all in Aisa-style och åt med pinnar. :P
Första kvällen där var det inte mycket som var öppet på grund av översvämning men mycket av vattnet hade försvunnit dagen efter vilket gjorde marknaden ännu större än innan. Dessutom öppnade bara Before and now som vi gick till på torsdagskvällen, vilket var super trevligt, jag träffade två damer i 50-55 års åldern från Australien som var jätte roliga och trevliga, dem lämnade sina barn hemma en gång om året och åkte till ett nytt roligt ställe för att festa! Haha. :P
Igår började dagen ganska dåligt, jag trampade fel i trappen på hotellet, precis innan vi skulle åka därifrån och vred foten och på grund av min 20kilos ryggsäck så ramlade jag och på något sätt veck jag min andra fot, vilket gjorde det mycket svårt för mig att gå sen! :P Haha, men idag är det bättre nu är det bara den ena foten som jag har svårt att gå på. Vi åkte buss i ca 4 timmar genom bergen från Hoi An till Hue, utsikten var helt fantastisk även om det var lite mulet igår. På kvällen åt vi middag på en liten familjeägd restaurang där pappan som var döv tillverkade en ganska annorlunda flasköppnare som han gav till oss alla i GAP gruppen, över trevlig familj. En liten flicka i familjen gjorde high five med Maria sen gav hon henne en puss, så sött! (Maria som älskar barn) :P
Idag har vi gått en liten runda på "The citadel" vilket på 1800-talet var ett område där kungen bodde, lite som den förbjudna staden i Kina. Men varken jag eller Maria tyckte att det var nått speciellt så vi gick bara en kort runda sen gick vi och åt lunch istället.
Nu är det snart dags för ett nytt natt tåg, usch! Hoppas det är bättre än det förra för det var nog det värsta jag varit med om på denna resan, jag kunde inte somna för att det lät och kändes som att tåget skulle gå sönder och andra i gruppen hade sett kackerlackor i sina kabiner, vilket inte gjorde resan bättre. Men detta tåget ska vara bättre så vi hoppas på det! :)
/E

                                                     All in Asia-style :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar