söndag 21 november 2010

Halong Bay - Vietnam

Aldrig mer natt tåg här asså! Okej, detta var mycket bättre än det förra men det gick ändå inte sova! Tågen gungar och låter väldigt mycket så man kan inte somna och sängarna är inte gjorde för skandinaver, varken jag eller Maria får plats i dem på längden :P Vi var framme i Hanoi vid sex tiden imorse sen tog vi buss till Halong Bay vilket tog runt tre timmar, så vi checkade in på vårt nya hotell vid nio och då gick jag och lade mig och sov i två timmar, skönt! Hotellet är väldigt fint och vi har balkong med utsikt över havet :)
Klockan tolv mötte vi upp GAP gruppen och tog buss till hamnen och därifrån åkte vi på en liten båt tur, vilket var riktigt trevligt. Vi fick först lunch på båten och sen njöt vi av utsikten på taket, vi åkte bland en massa små, bergiga öar. Mitt ibland dem öarna bodde människor i flytande hus och vi gick av på en fiskmarknad mitt ute på havet, efter det åkte vi en till en annan ö som hade en jätte stor grotta som vi gick in i. Det var riktigt fint där inne men dem hade gjort det lite för turistigt med lampor i olika färger och soptunnor längs med gången, men där var väldigt vackert inne. Sen har jag och Maria bara tagit det lugnt, det har inte varit så jätte fint väder idag så vi ville inte gå till stranden och eftersom vi var trötta sen tågresan så gjorde vi inget speciellt tills det var dags att gå och äta. Vi åt på en Italiensk restaurang idag, gott med lite pasta istället för ris hela tiden :P
Sen gick vi en runda på nattmarknaden och handlade lite, efter det gick vi tillbaka till hotellet, Maria har inte kunnat somna när vi har varit på hotellet under dagen så hon var ganska trött och har redan somnat. Jag ska nog se en film för jag har haft två stycken powernaps idag så jag är inte lika trött :P
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar