onsdag 22 december 2010

Patong - Thailand --> Singapore.

Omg, var ska jag börja! De tre senaste veckorna har varit hur sköna som helst och vi har verkligen haft semester och varit super lata! Vi har solat, badat, festat, ätit, sovit och shoppat till 95% och alltid på samma ställe :P haha. Men skönt har det varit och vi har fått en massa nya, härliga vänner som jag hoppas aldrig försvinner.
En dag åkte vi med pappa och Larsson, som är i Karon på semester, till Big Buddha och en annan dag tog vi en båttur till bland annat Maya Bay och Phi Phi vilket var super trevligt! Önskar att vi hade stannat några nätter på Phi Phi för det var en skit mysig ö.
Det är de enda utflykter vi gjort på tre veckor :P haha. Sen har jag tagit dykarcert. i tre dagar också men det ville inte Maria så hon fortsatte att sola, bada, festa, osv..
Självklart så har det varit det sämsta vädret i Thailand i december på 20 år, nu när vi var där för första gången. Det har ju fortfarande varit varmt men det har regnat minst en skur om dagen /:
Det var lite tråkigt att säga hej då till alla våra vänner igår, men det var också skönt att lämna Patong för vi var rätt trötta på det.

Det tog bara en och en halv timme att flyga till Singapore, men det var nog den värsta resan vi har varit med om! Precis framför oss satt ett par med tre barn och skrek inte den ena så gjorde den andra det eller den tredje! Det var inte tyst på flyget sammanlagt 5 minuter. Jag mådde redan dåligt och det blev ju typ 100 gånger värre! Sen fick vi stå på tåget från flygplatsen med våra stora väskor och sen gå en bra bit för att hitta vårt hostel, blä! Sen när vi väl satte oss ner för att äta lite lunch fick jag sjukt ont imagen och blev illamående så vi åkte tillbaka till hotellet med en taxi som lurade oss som fan för vi fick betala mer än dubbelt än vad vi gjorde på andra hållet! Sen har jag sovit hela eftermiddagen och Maria har haft tråkigt och varit rastlös, så vi hoppas på en mycket bättre dag imorgon när det tydligen är lille julafton(?) :P

God Jul alla mina kära <3 Jag ska försöka att uppdatera lite oftare än var tredje vecka ;)
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar