onsdag 24 oktober 2012

Berlin

Ligger just nu i sängen på hotellet i Berlin och väntar på att Andreas och dem andra ska jobba klart så att vi kan gå ut och äta lite middag och fira Andreas som fyllde 25 år igår. Andreas är i Berlin för att jobba och i söndags så kom jag hit för att ha lite semester, när jag landade var här 25 grader varmt och strålande sol men resten av tiden har det varit kallt och mulet. :/
I måndags blev det lite shopping hela dagen och igår åkte jag runt med en turistbuss och såg allt som här finns att se, som till exempel Checkpoint Charlie, Berlin muren och Brandenburger Tor. Idag tog jag sovmorgon sen blev det en lite shoppingrunda till och efter det en öl på en trevlig ute servering, även om det var kallt så var ölen god och det var trevligt att bara sitta och kolla på folk. 
Det har blivit mycket ensam tid eftersom Andreas måste jobba, men det visste jag redan när jag åkte, men det har varit trevligt att se Berlin och jag ville ju självklart vara här när han fyllde år. 
Nu har jag kollat lite på film så nu får jag väl sminka mig och göra mig lite fin så att jag är klar när alla andra är det, för det tar ju inte lika lång tid för männen som det gör för mig :P 
/E 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar